Oprogramowanie Naukowo Techniczne

Dystrybutor oprogramowania MATLAB i Simulink w Polsce

Mathworks
  • Zaloguj
  • Zarejestruj
  • Kontakt
  • Produkty
    Informacje o produktach
    • Lista produktów
    • Mapa produktów
    • Najnowsze wydanie
    • Wersja próbna
    • Cenniki
    • Typy licencji
  • Rozwiązania
    Obszary zastosowań
    • Analityka danych
    • Przetwarzanie obrazów
    • Biologia komputerowa
    • Przetwarzanie sygnałów
    • Internet przedmiotów
    • Systemy komunikacji
    • Matematyka finansowa
    • Systemy wbudowane
    • Mechatronika
    • Testowanie i pomiary
    • Nauka i edukacja
    • Układy sterowania
    • Projektowanie FPGA
    Dziedziny przemysłu
    • Automatyzacja i przemysł maszynowy
    • Przemysł medyczny
    • Biotechnologia i przemysł farmaceutyczny
    • Przemysł motoryzacyjny
    • Telekomunikacja
    • Elektronika i półprzewodniki
    • Transport lądowy i morski
    • Przemysł energetyczny
    • Usługi finansowe
    • Przemysł lotniczy i obronny
  • Wydarzenia
  • Szkolenia
    Szkolenia organizowane przez ONT
    • Szkolenia MATLAB i Simulink – terminy
    • Szkolenia zamknięte
    • Lista dostępnych kursów
  • Webinaria
  • Blog
  • O firmie

Przemysł motoryzacyjny

Systemy informacji i rozrywki

W celu zapewnienie, że logika i algorytmy spełnią wymagania klienta, inżynierowie wykorzystują pakiet MATLAB, Simulink i toolboksy związane projektowaniem systemów telekomunikacji do projektowania i testowania aplikacji audio, video i telekomunikacyjnych w jednym środowisku.

Wczesne projektowanie i weryfikacja złożonej logiki jako sposób na redukcję późno wykrywanych błędów

Inżynierowie rozwijający urządzenia multimedialne, systemy rozrywki i telekomunikacji we współczesnych pojazdach pasażerskich pracują z interfejsami człowiek-maszyna (HMI) takimi jak panel przedni radia lub zestawy wskaźników. Ich praca polega na pisaniu wymagań funkcjonalnych, które opisują jak klient będzie współpracował z urządzeniem i tworzą projekt sterownika wykorzystując maszyny skończenie stanowe.

Wykorzystując narzędzia do projektowania systemowego i symulacji, inżynierowie rozwijają systemy logiczne i weryfikują projekt, opisując interakcje klienta z HMI, a następnie uzupełniają z ich wykorzystaniem modele maszyn skończenie stanowych. To przyspiesza proces rozwoju, ułatwia wykrywanie błędów logicznych zanim system przejdzie do produkcji i pozwala podjąć kluczowe decyzje przed zbudowaniem prototypu.

Projektowanie, testowanie i prototypowanie kodu źródłowego aplikacji audio przed implementacją sprzętu

Projekty filtrów stosowanych w radiach cyfrowych lub w projektach akustyki kabiny muszą zostać wykonane z wykorzystaniem arytmetyki stało-przecinkowej. Z wykorzystaniem metodyki Model-Based Design, inżynierowie dźwięku tworzą symulacje testów, by zweryfikować zachowanie filtrów i etapami skonwertować algorytm do arytmetyki stało-przecinkowej.

Następnie te same testy są ponownie wykorzystywane do weryfikacji prawidłowego zachowania urządzeń w ramach dopracowywania specyfikacji. Wykorzystywana jest także automatyczna generacja kodu do implementacji algorytmów w języku C, aby wykorzystać specyficzne możliwości procesora w dziedzinie arytmetyki stało-przecinkowej.

Pojazdy komercyjne i terenowe

Inżynierowie wykorzystują metodykę Model-Based Design do rozwijania pojazdów komercyjnych i terenowych, by uzyskać większą produktywność, czas pracy i bezpieczeństwo, a równocześnie spełnić wymagania lokalnych rynków i dotyczące emisji. Uzyskują ten efekt dzięki modelom na poziomie systemowym, które pozwalają weryfikować wymagania i generować kod źródłowy dla systemów wbudowanych z modeli oraz analitycznie kalibrować sterowniki układu napędowego.

Weryfikacja wymagań systemowych z modelami wielodziedzinowymi

Adaptacja sterowników elektronicznych w pojazdach rolniczych i inteligentnych pojazdach autonomicznych znacznie zwiększyła złożoność tych urządzeń, co znów spowodowało zwiększenie trudności podczas weryfikacji wydajności urządzenia w stosunku do wymagań bez rozległych testów. Inżynierowie wykorzystują możliwości metodyki Model-Based Design, aby stworzyć wielodziedzinowe symulacje z modelami, które obejmują komponenty mechaniczne, hydrauliczne, elektryczne i inne, podjąć kluczowe decyzje na temat architektury i kompromisów projektowych i zweryfikować wydajność urządzenia względem wymagań bez budowy prototypu.

Weryfikacja i walidacja elektronicznych sterowników dla pojazdów terenowych

Zaawansowane, elektroniczne sterowniki są sercem współczesnych pojazdów terenowych. Inżynierowie wykorzystują modelowanie systemowe całej maszyny do projektowania algorytmów sterowników wbudowanych i weryfikacji wydajności. Na późniejszym etapie korzystają z tych samych modeli do generacji kodu podczas symulacji hardware-in-the-loop (HIL) w czasie rzeczywistym i do generacji kodu produkcyjnego do sterowników wbudowanych, dzięki czemu ponownie weryfikują cały projekt.

Analityczna kalibracja sterowników układu napędowego w celu realizacji wymagań co do wartości emisji

Aby spełnić wymagania standardu Tier 4 w Stanach Zjednoczonych i Euro Stage VI w Unii Europejskiej, inżynierowe muszą znaleźć kompromis pomiędzy wydajnością, a emisją cząstek stałych i tlenków azotu oraz kosztami poszczególnych komponentów. W rezultacie muszą zrezygnować ze stosowania metod heurystycznych do kalibracji układu napędowego. W zamian coraz częściej stosuje się metody analityczne takie jak numeryczna optymalizacja bazująca na modelach identyfikowanych z danych eksperymentalnych. Korzystając z narzędzi firmy MathWorks do zaawansowanej matematyki, statystyki i optymalizacji inżynierowie redukują ilość koniecznych prototypów niezbędnych do kalibracji silnika i uzyskania zgodności z normami.

Poprzednia 1 2 3
Kontakt handlowy

Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z naszym specjalistą

Grzegorz Kraus
E-mail: grzegorz.kraus@ont.com.pl
Telefon: +48 (12) 630 49 52

Czytaj również:
  • Rozwiązania wdrożone przez użytkowników
  • Szkolenia
  • Artykuły techniczne
Powiązane produkty:
  • Simscape Fluids
  • Model-Based Calibration Toolbox
  • Simulink
  • System Identification Toolbox
  • Communications Toolbox
Pobierz wersję próbną

    Skorzystaj z bezpłatnej 30-dniowej wersji próbnej oprogramowania

    Dowiedz się więcej
Dołącz do nas:

Kontakt:

Oprogramowanie Naukowo-Techniczne sp. z o.o.
E-mail: info@ont.com.pl
Telefon: +48 12 630 49 50

Siedziba
ul. Pod Fortem 19
31-302 Kraków

© 1992-2022 ONT Oprogramowanie Naukowo Techniczne

Polityka prywatności    Regulamin strony